Leia o texto para responder às questões de 18 a 25
America’s social-media addiction is getting worse
A survey in January and February 2019 from the Pew Research Centre, a think tank, found that 69% of American adults use Facebook; of these users, more than half visit the site “several times a day”. YouTube is even more popular, with 73% of adults saying they watch videos on the platform. For those aged 18 to 24, the figure is 90%. Instagram, a photo-sharing app, is used by 37% of adults. When Pew first conducted the survey in 2012, only a slim majority of Americans used Facebook. Fewer than one in ten had an Instagram account.
Americans are also spending more time than ever on social-media sites like Facebook. There is evidence that limiting such services might yield health benefits. A paper published last year by Melissa Hunt, Rachel Marx, Courtney Lipson and Jordyn Young, all of the University of Pennsylvania, found that limiting social-media usage to 10 minutes a day led to reductions in loneliness, depression, anxiety and fear. Another paper from 2014 identified a link between heavy social-media usage and depression, largely due to a “social comparison” phenomenon, whereby users compare themselves to others and come away with lower evaluations of themselves.
(www.economist.com, 08.08.2019. Adaptado.)
According to the first paragraph and the graphic images, nowadays the most popular social-media platform among American adults is
a) |
Snapchat. |
b) |
Instagram. |
c) |
|
d) |
YouTube. |
e) |
Facebook. |
A tradução do primeiro parágrafo do texto é:
"Uma pesquisa realizada em janeiro e fevereiro de 2019 do Pew Research Center, um centro de pesquisas, descobriu que 69% dos americanos adultos usam o Facebook; desses usuários, mais da metade visita o site "várias vezes ao dia". O YouTube é ainda mais popular, 73% dos adultos dizem assistir a vídeos na plataforma. Para quem tem entre 18 e 24 anos, esse número é de 90%. Instagram, um aplicativo de compartilhamento de fotos, é usado por 37% dos adultos. Quando Pew conduziu a pesquisa pela primeira vez em 2012, apenas uma pequena maioria dos americanos usavam o Facebook. Menos de um em cada dez possuíam conta do Instagram."
Podemos inferir através do primeiro parágrafo do texto que a mídia social mais utilizado pelos adultos americanos é o YouTube. Segundo o texto, a plataforma de vídeos YouTube chega a ser mais popular que o Facebook, tendo 73% dos adultos americanos como usuários de seus vídeos.
Esta visão é corroborada através da análise do gráfico 1, que nos traz o YouTube como a mídia social mais acima na escala de porcentagem de utilização de mídias sociais dentre os adultos nos Estados Unidos no ano de 2019.