Leia o texto para responder às questões de 18 a 25
America’s social-media addiction is getting worse
A survey in January and February 2019 from the Pew Research Centre, a think tank, found that 69% of American adults use Facebook; of these users, more than half visit the site “several times a day”. YouTube is even more popular, with 73% of adults saying they watch videos on the platform. For those aged 18 to 24, the figure is 90%. Instagram, a photo-sharing app, is used by 37% of adults. When Pew first conducted the survey in 2012, only a slim majority of Americans used Facebook. Fewer than one in ten had an Instagram account.
Americans are also spending more time than ever on social-media sites like Facebook. There is evidence that limiting such services might yield health benefits. A paper published last year by Melissa Hunt, Rachel Marx, Courtney Lipson and Jordyn Young, all of the University of Pennsylvania, found that limiting social-media usage to 10 minutes a day led to reductions in loneliness, depression, anxiety and fear. Another paper from 2014 identified a link between heavy social-media usage and depression, largely due to a “social comparison” phenomenon, whereby users compare themselves to others and come away with lower evaluations of themselves.
(www.economist.com, 08.08.2019. Adaptado.)
According to the second paragraph, the excessive use of social-media raises questions about
a) |
fake identities. |
b) |
privacy. |
c) |
loss of reality. |
d) |
procrastination. |
e) |
mental health. |
Americans are also spending more time than ever on social-media sites like Facebook. There is evidence that limiting such services might yield health benefits. A paper published last year by Melissa Hunt, Rachel Marx, Courtney Lipson and Jordyn Young, all of the University of Pennsylvania, found that limiting social-media usage to 10 minutes a day led to reductions in loneliness, depression, anxiety and fear. Another paper from 2014 identified a link between heavy social-media usage and depression, largely due to a “social comparison” phenomenon, whereby users compare themselves to others and come away with lower evaluations of themselves.
Traduzindo o segundo parágrafo, temos:
Americanos também estão passando mais tempo do que nunca em sites de mídias sociais como o Facebook. Há evidências de que limitar tais serviços poderia (might) produzir /gerar (yield) benefícios. Uma pesquisa publicada por Melissa Hunt, Rachel Marx, Courtney Lipson e Jordyn Young no ano passado, todos da universidades da Pensilvânia, descobriu-se que limitar o uso da mídia social para 10 minutos ao dia levou a (led to) reduções em solidão (loneliness), depressão, ansiedade e medo. Outra pesquisa de 2014 identificou um link entre o uso pesado de mídias sociais e depressão, em grande parte (largely), devido ao (due to) fenômeno de "comparação social", por meio do qual (whereby) os usuários (users) se comparam (compare themselves) aos outros e saem (come away) com avaliações mais baixas (lower) de si mesmos.
a) Incorreta. O uso excessivo das mídias sociais, como podemos ver na tradução acima, não levanta (raise) questões sobre identidades falsas, e sim sobre a saúde mental.
b) Incorreta. O uso excessivo das mídias socias, como podemos ver na tradução acima, não levanta questões sobre privacidade.
c) Incorreta. O uso excessivo de mídias sociais não levanta questões sobre a perda da realidade, mas sim sobre a saúde mental.
d) Incorreta. O uso excessivo de mídias sociais não levanta questões sobre a procrastinação, e sim sobre a saúde mental.
e) Correta. Neste trecho do segundo parágrafo (...limiting social-media usage to 10 minutes a day led to reductions in loneliness, depression, anxiety and fear...), podemos perceber que limitar o uso da mídia social para 10 minutos ao dia levou a reduções em solidão (loneliness), depressão, ansiedade e medo, ou seja, levanta questões sobre a saúde mental.